onsdag 10 juli 2013

En OC-2:a i M24KC


Starten gick kl 09:00
 
Ja, nu har jag hunnit återhämta mig från M24KC fast det tog ett tag, inte bara fysiskt utan även mentalt. Laddningen inför ett sådant lopp är rätt stor och när allt är över så blir det bara tomt. Men den tomheten fyllde jag rätt snart med mer träning och nya mål. Årets M24KC var det tuffaste jag har gjort. Jag och Caroline hade tidigt beslutat oss för att tävla i vår OC2:a. Vårt mål var att ta silver och det lyckades vi med. Vägen dit var inte en dans på rosor, men med glatt humör och härliga medpaddlare och en helt fantastisk supportgrupp som ställde upp på klubben och serverade oss mat, peppade oss, masserade ömmande axlar osv så flöt tävlingen på rätt bra. Vi hade lagt upp ett noggrant paddlingsschema som vi kunde hålla rätt så bra genom hela tävlingen. Vädret var svenskt omväxlande, allt från strålande sol och riktigt mycket värme till ösregn till stillhet under lätta moln.
 
 
Rätt skönt när regnet väl kom

M24KC är en fantastisk tävling som jag rekommenderar alla som tycker om att testa sina egna gränser. Tävlingen är fint organiserad och stämningen hög. I år var vi 63 paddlare i startfältet från 7 länder. Kommer du vara en av paddlarna nästa år?

//Katarina

Sista varvet innan 2 timmars nattvila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar